Поводом 150 година од рођења Луиђија Пирандела ове године се широм света организују бројне манифестације. Задужбина „Доситеј Обрадовић“ је у сарадњи са проф. др Душицом Тодоровић и студенткињама Катедре за италијанистику Филолошког факултета у Београду, осмислила филолошку радионицу посвећену италијанском нобеловцу, намењену ђацима средњих школа. Радионице су реализоване у оквиру пројекта “Прометеј” који се већ трећу годину успешно изводи у београдским школама.
Прва радионица је реализована 18. октобра у Музеју Народног позоришта у Београду.
На почетку се присутнима обратио директор Музеја, Драган Стевовић. Гости на радионици били су светски признати пиранделиста, проф. Сара Цапула Мускара са Универзитета у Катанији, као и Енцо Цапула из сицилијанског Института за историју сценских уметности. Радионицу су водиле студенткиње италијанистике: Милица Бошковић, Јелена Станојевић, Ирена Мирковић и Јулијана Ракоњац.
Током радионице посвећене Пиранделовом животу и раду ђаци и њихови професори из Филолошке и Треће београдске гимназије, су упознати са историјом поставки Пиранделовог дела у Београду, пре свега у Народном позоришту (1926. године, Шест лица траже писца у режији Јурија Ракитина, као и Где је истина? у режији Мате Милошевића 1939). Уједно је ђацима и професорима је представљен и тематски број часописа Филолошки преглед, у целини посвећен Пиранделу и обележавању ове значајне годишњице. Часопис је представила проф. др Јелена Новаковић, редовни професор Филолошког факултета у Београду и главни и одговорни уредник часописа за страну филологију Филолошког факултета Филолошки преглед.
Друга радионица је одржана у Шапцу 25. октобра, на позив директорке гимназије Маријане Исаковић, будући да Шабачка гимназија целе године разним манифастацијама обележава 180 година свога рада.
Радионицу су такође водиле студенткиње италијанистике, а посвећена је Пиранделу и његовом комаду Шест лица тражи писца. Присуствовало је преко шездесет ученика, међу којима је било и оних који уче италијански, али и многих који уче друге стране језике. На основу обављене евалуације закључујемо да је прошла изузетно успешно, јер су ученици између осталог писали да је радионица одлична, да би требало чешће одржавати тако креативне манифестације.